12 Tipps für die Optimierung beim E-Mail-Copywriting

image-39562
Chris Dougman via MidJourney

Auf dem Weg zur Marketing Automation Konferenz sammeln wir spannende Empfehlungen rund um die Optimierung beim E-Mail-Marketing und der Marketing Automation. Dabei sind uns die spannenden LinkedIn Post-Empfehlungen von Emilia Tanase, eine E-Mail-Copywriterin aus Rumänien.

In ihren Beiträgen gibt sie immer wieder Tipps für ein besseres Schreiben und Texten von E-Mails. Dabei unterstreicht in ihren Posts immer wieder die Bedeutsamkeit eines unterhaltsamen Storytellings mit klarem Fokus.

Lernpfad Customer Journey Management

So auch kürzlich in ihrer 12-Punkte-Empfehlungsliste für ein bessers E-Mail-Copywriting:

  1. If you want to teach an advanced lesson, start your email with a story first
  2. If you write good emails, your list can literally grow by itself
  3. Encourage replies as often as possible. They boost your deliverability score. And build your community.
  4. Unsubscribes are a good thing. They filter out people who were never going to buy from you anyway
  5. Use the rule of one for each individual email: one reader, one idea, one promise, one call-to-action
  6. It's okay to sell in every email. As long as your emails are entertaining/fun to read.
  7. Some emails can be about yourself. Others can be about your customers. It's okay to do both if you're a personal brand.
  8. Emailing once every two weeks is not enough to stay top of mind. People's inboxes are crowded these days
  9. Being "valuable" means more than just teaching tips & tricks. Value = entertainment = inspiration = thought-provoking ideas
  10. If your emails aren't converting, it's usually because: your emails, offer, or landing page aren't persuasive enough
  11. If you ghost your list, simply start emailing as if you've never been gone at all. "I'am back!" emails turn out to be a waste of time.
  12. Always optimize your emails for mobile. That means: shorter paragraphs, images with alt text, and contrasting colors.

Wir fassen nochmals zusammen: Es geht um den Nutzwert der E-Mail. Fragt' Euch, warum sollten die Adressierten die E-Mail öffnen, womit erfüllen wir das Versprechen der “Betreffzeile” und welchen überzeugenden Nutzwert hat die transportierte Information, dass sie uns zu einem Klick oder gar zu einem Kaufinteresse führt!

Diskutiert mit uns das "wie" auf der Shift/CX Marketing Automation Konferenz am 03.05.!